Thursday, January 4, 2018

Istighfar


Istighfar
Istighfar
Istighfar
Istighfar
Istighfar
Istighfar
Istighfar
Istighfar
Istighfar
Istighfar

Saat hati terusik dengan rasa sakit, ku cuba lazimi bibir ini dengan zikirmu ya Allah. Untuk aku yang kerdil lagi berdosa, kadang ini bukan mudah. Aku berdosa.

Saat hati sedih mencuba untuk menangis, ku cuba untuk tetap berpaling padamu ya Allah. Aku rapuh namun aku pasak kan di minda, aku bukan seorang. Aku bukan sendiri. Biar sekeliling ku menjauh, aku tahu, aku ada mu ya Allah.

Ku mohon, jauhi aku dari terpesong menjauh dari mengingati mu ya Allah.

Saat ku kirim doa pada sekalian hamba mu yang pergi ke tanah haram, mungkin aku khilaf. Mungkin aku lupa. Mungkin aku riak. Bertanya aku pada hati saat seseorang mencuit “ tawakkal kah aku saat ku kirim doa itu?”.

Tinta hati ryu : Kadang hatiku ingin hidupnya seperti novel cinta.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...